Tijdens onze zoektocht naar hotels in India, kwam ik terecht bij The Oberoi.  Deze Indische groep staat bekend om zijn hotels op toplocaties, prachtige resorts, stijlvolle kamers en onberispelijke service.  Naast 14 hotels in India, kan je ook in Indonesië, V.A.E., Mauritius, Egypte en Saoedi-Arabië Oberoi Hotels & Resorts vinden.  In 2018 openen ze hun eerste hotel in Marokko (Marrakech).

Wij logeerden tijdens onze reis door Rajasthan in 4 verschillende hotels.  Het ene al spectaculairder dan het andere.

The Oberoi Amarvilas in Agra

Onze eerste kennismaking met Oberoi was meteen een schot in de roos.  Amarvilas is het enige hotel in Agra dat zicht heeft op de Taj Mahal.  We werden warm ontvangen met een welkomstdrankje en ijskoude handdoekjes.   De bagage werd meteen naar de kamer gebracht en ook wij werden meteen naar boven begeleid.  Bij Oberoi  laten ze je geen half uur vervelende briefjes invullen aan de receptie, maar ze lopen mee naar je kamer en checken je daar snel en efficiënt in.

Day 1 Oberoi Amarvilas (4)

Bij het betreden van onze kamer waren we meteen sprakeloos.  Een gigantisch raam bood frontaal uitzicht op de Taj Mahal.  Waanzinnig!   Na het inchecken, kraakten we een flesje en genoten vanop ons terras van het mooiste uitzicht ooit.

Day 1 Oberoi Amarvilas (10)

Voor we naar de Taj Mahal gingen, hadden we tijd om een hapje te eten langs het prachtig aangelegde zwembad.  Je waant je in een oud Romeins badhuis.  Ook de omliggende tuinen zijn een lust voor het oog.  De service vlekkeloos en het eten van uitstekende kwaliteit.

Day 1 Oberoi Amarvilas (9)

Aangezien Oberoi Amarvilas maar 600 meter van de Taj Mahal ligt, werden we met een golfkarretje tot aan de ingangspoort gebracht (er mogen geen gemotoriseerde voertuigen in de buurt van de Taj Mahal komen).  Geen overbodige luxe want het was ruim 40 graden.

Bezienswaardigheden in Agra

In Agra bezoek je uiteraard de Taj Mahal, één van de 7 wereldwonderen.   Ook Fort Agra, Unesco Werelderfgoed, is absoluut een bezoekje waard.    1 à 2 nachten hier zijn ruim voldoende om Agra te verkennen.

Day 1 Taj Mahal (13)
Day 1 Fort Agra (14)

The Oberoi Vanyavilas in Ranthambore

Het natuurreservaat in Ranthambore was het hoofddoel van onze reis want ‘tijgers spotten’ stond al lang op mijn verlanglijstje.  Oberoi heeft ook hier weer een hotel op een toplocatie, aan de rand van het park.  Bovendien is het niet zomaar een hotel, maar een tented camp.  WorldWideWendy gaat kamperen!   Uiteraard niet zomaar in een tentje, want voor de tenten van Oberoi is zelfs ‘glamping’ een understatement.

Day 2 Oberoi Vanyavilas Ranthambore (14)

Verspreid over het domein staan een aantal prachtige tenten.  Ze hebben allemaal een kleine tuin en zijn door uitbundige begroeiing volledig afgeschermd.  Uiteraard is er airco, een gigantisch hemelbed, TV, high speed internet, een prachtig vrijstaand bad, zijden badjassen,…   Bovendien staat er 24 uur per dag een butler ter beschikking.

Day 2 Oberoi Vanyavilas Ranthambore (15)
Day 2 Oberoi Vanyavillas (4)

De gids en chauffeur die je meenemen op safari, staan 2 keer per dag voor de deur op je te wachten.   Aangezien de ochtendsafari om 6u start, staat er een kopje koffie en een klein hapje voor je klaar.  Het echte ontbijt volgt na de safari. Oberoi zorgt voor een koelbox met  ijskoude drankjes. Bij terugkeer van een stoffige, hobbelige rit van 3 uur, wacht er in de lobby iemand met een verfrissend drankje en een ijskoud handdoekje.   Uiteraard willen ze graag horen of en hoeveel tijgers je hebt gezien want dat is het doel van alle bezoekers hier.

Tigers In India

Na de safari is het tijd voor een verfrissende duik in het gezellige zwembad, maar je kan uiteraard ook terecht in de spa voor een ontspannende massage.   Dat heb je wel verdiend!

Voor het diner kan je terecht in een gezellig binnenpleintje van het hoofdgebouw.  Hier serveren ze de heerlijkste Indische gerechten

Op de kamer lag ’s avonds een briefje om te melden dat het ’s nachts wel eens lawaaierig kan zijn vanwege de vele nachtdieren.  Het bijgevoegde doosje met oordopjes bood de oplossing

Day 2 Oberoi Vanyavilas Ranthambore (6)

De 2de dag van ons verblijf gingen we na de safari naar het ontbijt.  Eén van de obers hield ons echter tegen en verzocht ons hem te volgen.  Hij begeleidde ons naar een beschut hoekje in de tuin waar een tafeltje voor ons gedekt stond.  Volledig omringd door felgekleurde bloemblaadjes en beschut door een parasolletje in dezelfde kleuren.   Even verderop een fluitspeler die voor ons een mini-concertje bracht.  Onze persoonlijke butler bracht ons al wat we maar wilden.   Zo’n bijzonder, romantisch ontbijt hadden we nog nooit gehad.  Blijkbaar heeft Oberoi Vanyavilas voor elke gast zo’n verrassing in petto want ’s avonds zagen we een ander stel dat intiem zat te dineren naast het zwembad.

Day 2 Oberoi Vanyavilas Ranthambore (11)
Day 2 Oberoi Vanyavillas (16)

Tijdens onze laatste avond waren we aangenaam verrast toen we onze kamer (tent) betraden.  Aangezien mijn man 2  dagen later jarig was, was onze kamer alvast prachtig versierd met roze en witte ballonnen.  Het zijn de kleine dingen die het hem doen!

Day 3 Ranthambore (67)

Bezienswaardigheden in Ranthambore

In Ranthambore ga je uiteraard op safari, maar ook Ranthambore Fort is de moeite.  Wij verbleven hier 3 nachten zodat we 5 keer op safari konden.  Aangezien we de tijgers tijdens onze 3 eerste safari’s gezien hadden, bezochten we tijdens onze 4de trip het Ranthambore Fort.  Niet voor niets Unesco Werelderfgoed Als je meer wil weten over de tijgersafari en Ranthambore Fort, lees je hier verder.

Day 3 Ranthambore Fort (2)

Als ik dan toch een klein puntje van kritiek moet geven: het hotel heeft een eigen olifant die vaak aan de ingang staat om gasten te verwelkomen.  Ik ben er van overtuigd dat ze goed voor het beestje zorgen, maar toch ben ik niet zo’n fan van dieren in gevangenschap.

The Oberoi Rajvilas in Jaipur

Deze Oberoi komt rechtstreeks uit een sprookje van 1001 nachten.  Voor de hoofdingang ligt een kleine waterpartij en bij het binnengaan van het hotel strooien ze bloemblaadjes over je heen.  Een beetje over de top, maar wel grappig.

Het hotel is met 70 kamers iets groter dan de vorige, maar het geeft nog steeds een intiem gevoel.  Het hotel is gebouwd rond een 18de eeuwse Shiva tempel en ligt in een prachtig aangelegde tuin. De buitenkant is bezet in dezelfde roze kleur als het historisch centrum van Jaipur.  Hoge plafonds, kristallen lusters en fresco’s in bladgoud geven het geheel een sjieke, maar warme uitstraling.

Day 5 Overoi Rajvilas (14)

Ook hier werd de verjaardag van mijn man niet vergeten.  De kamer was prachtig versierd en er stond een heerlijk taartje op ons te wachten. Elk personeelslid dat we passeerden, leek te weten wie we waren en wenste hem alvast gelukkige verjaardag.   De volgende ochtend, de dag dat hij echt jarig was, werd hij tijdens het ontbijt verrast met een heerlijk dessertje.

Day 5 Overoi Rajvilas (4)
Day 5 Overoi Rajvilas (5)
Day 5 Oberoi Rajvilas Jaipur (10)

De directeur van het hotel verdient trouwens een extra complimentje.  Ik heb het zelden meegemaakt dat een hoteldirecteur overal aanwezig is en zijn gasten meteen bij naam kent.

Het zwembad is ook hier weer een pareltje.   De eekhoorntjes die onze nootjes kwamen stelen, maakten het extra charmant.

Day 5 Overoi Rajvilas (12)

Bezienswaardigheden in Jaipur

Oberoi Rajvilas is de perfecte uitvalsbasis om het oude centrum van Jaipur te verkennen.  Dat kan trouwens het best per fiets.  Alles over die fietstocht lees je hier.  Ook het Amber Fort  en Jaigarh Fort mag je zeker niet missen.   Aangezien wij beperkt waren in tijd, verbleven we hier maar 1 nacht, maar ik zou hier zeker 2 of 3 nachten voor uittrekken zodat je ook nog even tot rust kan komen. Als je toch beperkt bent in tijd, lees je hier alles over de belangrijkste bezienswaardigheden in Jaipur.

Cycling In Jaipur (12) 2
Day 6 Amber Fort Jaipur (10) 2
Day 6 Jaigarh Fort Jaipur (10) 2

The Oberoi Gurgaon Delhi

De avond voor onze terugvlucht verbleven we in Oberoi Gurgaon.  Een heel ander soort hotel dan de vorige.  Gurgaon is veel groter en zakelijker maar de vriendelijkheid, het warme welkom en de uitstekende service zijn van hetzelfde niveau als in de kleinschaligere hotels.

Day 7 Oberoi Gurgaon Delhi (2)

En guess what, ook hier waren ze de verjaardag van manlief niet vergeten.  Uiteraard was er weer taart. en dankzij de bloemetjes op de kast werd hij keihard geconfronteerd met zijn leeftijd.  Bovendien hadden ze van de handdoeken een waar kunstwerk gemaakt.

Day 7 Oberoi Gurgaon Delhi (1)
Day 7 Oberoi Gurgaon Delhi (5)
Het hotel heeft verscheidene restaurants.  Wij hebben heerlijk gegeten in Threesixtone.

The Oberoi Hotels & Resorts

Ik moet zeggen dat onze eerste kennismaking met Oberoi ons meer dan bevallen is.    De 4 hotels die wij bezochten, hadden een aantal dingen gemeen:

• Stuk voor stuk stijlvolle architectuur
  • Weelderige tuinen
  • Toplocaties
  • Efficiënt inchecken op de kamer
  • Een warm welkom
  • Iedereen personeelslid heeft te allen tijde zijn charmante Indische glimlach voor je klaar
Bij een volgende trip naar India (of V.A.E of Marokko,….) mogen ze mij opnieuw verwachten.
Luxe Hotels In India

Logeerde jij al ooit in een Oberoi-hotel?