2019 was weer rijk gevuld met allerlei leuke trips.  Ik bezocht 3 contintenten en 8 landen.  De ene keer met mijn gezin, de andere keer met mijn BFF en we eindigden in Rusland met een groep vrienden.  Stuk voor stuk onvergetelijke reizen.  Wie weet doe jij in mijn jaaroverzicht 2019 wat inspiratie op voor je volgende reis.

Januari: Gambia

Wij hebben 2019 goed ingezet op een strand in Gambia.  Tijdens een week in Gambia geniet je niet alleen van de zon en de tropische strandenn, maar er valt ook genoeg te beleven om een paar leuke daguitstappen te maken.  We bezochten een vismarkt, vaarden door de mangrove en namen een echte Afrikaanse veerboot richting Banjul.   Als je er een weekje tussenuit wil is Gambia (net zoals Senegal) een uitstekend idee.

The Gambia (72) 2
The Gambia (65) 3
The Gambia (45)

Februari: Hongarije

In februari nam onze jongste zoon in Boedapest deel aan een schaatswedstrijd.  Wij koppelden hun nuttige aan het aangename en maakten er meteen een citytrip naar Boedapest.  De stad verrastte ons aangenaam.  Ik had vooraf geen idee dat Boedapest zoveel bezienswaardigheden te bieden had.  Bovendien barst de stad van de hippe restaurants en barretjes;  Wij gingen fietsen in Boedapest,  leerden de leuke ruin bars kennen en aten alle dagen goulashsoep.

Boedapest (33)
Boedapest (96)
Boedapest (82) 2

April: Denemarken en Japan

Kopenhagen

Een citytrip naar Kopenhagen stond al lang op het verlanglijstje van mijn BFF en mezelf.  Dit jaar kwam het er eindelijk van en we verloren allebei ons hart in deze prachtige stad.  De stad van de kleine zeemeermin leent zich perfect voor fietstochten en met de boot vaar je langs de meeste bezienswaardigheden.   Bovendien kan je er heerlijk shoppen (niet onbelangrijk) en fantastisch lekker eten.  Absoluut een aanrader!

Interesse in een 3-daagse citytrip naar Kopenhagen?  Bekijk dan deze aanbieding.

Citytrip Kopenhagen (23)
Citytrip Kopenhagen (46) 3
Xyoh0900 3

Japan

Japan stond al lang op het verlanglijstje van onze jongste zoon dus trokken we in april naar het land van de rijzende zon.  We brachten 3 dagen in Tokyo door en gingen met de shinkansen naar Kyoto om daar de highlights mee te pikken..  Daarna maakten we met Princess cruises een cruise rond Japan.  Het is een reis waar ik met gemengde gevoelens op terugkijk.   Misschien waren onze verwachten te hooggespannen?  Ook het weer zat niet mee dus Japan heeft ons hart niet kunnen veroveren.  Misschien geven we het in de toekomst nog een herkansing.

Cruise Japan (89) 3
Cherry Blossoms Japan
Mount Fuji 2

Mei: Frankrijk

In mei trokken we enkele dagen met de hele familie naar de Jura in Frankrijk.  Wij logeerden in Chateau Amélie aan de oevers van de Aine.   Het verblijf in Chateau Amélie is all in.  Chef Jurgen tovert 3 keer per dag een heerlijke maaltijd op tafel.  Hij neemt je mee op avontuurlijke wandelingen (voor mij iets te avontuurlijk want ik brak mijn voet) en is indien gewenst je gids bij je bezoek aan omliggende stadjes, wijnhuizen of kaasboeren.   Gewoon relaxen aan de rand van het zwembad kan uiteraard ook.

Wil jij ook eens logeren in een kasteel in Frankrijk?  Bekijk dan deze aanbieding.

Chateau Amelie (12)
Chateau Amelie (11)
Chateau Amelie (8)

Augustus: Spanje en Frankrijk

Javea

In augustus ontdekten we het nieuwste boutique hotel in Javea.  In The Adelante House logeer je in een waanzinnig mooie setting.  Het hele boutique hotel is dan ook met oog voor detail ingericht door Jessica Bataille, een bekende Spaanse interieurarchitecte.  De gastheer Joost zorgt dat je je hier meteen thuis voelt.  Hij deelt graag zijn tips over de beste restaurants aan de Costa Blanca en de gezelligste dorpjes in de buurt.  De omgeving is een paradijs voor gastronomen, wandelaars en zonzoekers.  The Adelante House is de perfecte plaats om samen met je familie of vrienden een ontspannen vakantie te beleven.  Bovendien is er ook alles aanwezig voor een teambuilding of brainstormsessie met je medewerkers.

2019 06 15 Inauguracion The Adelante House Iah0001 Gonzalo Moreno 2
Img 9252
Img 9222

Barcelona

Naar jaarlijkse traditie bezochten we ook onze vrienden in Barcelona.  De bezienswaardigheden in Barcelona hebben we ondertussen al vaak genoeg gezien dus tegenwoordig komen we hier vooral voor het fijne gezelschap en de heerlijke Spaanse keuken.

Img 9162
Img 9154
Img 9150

September: Portugal

Ruim 20 jaar geleden bezocht ik de Algarve en concludeerde toen dat het een bestemming voor oude mensen was.  Afgelopen september besloot ik de regio een tweede kans te geven en samen met mijn BFF Isabelle bezocht ik de mooiste plekjes in de Algarve.   We logeerden in het charmante boutique hotel The White House.   De gastheren Rob en Peter toonden ons met veel plezier de beste restaurants, hipste strandbarren en gezelligste dorpjes waardoor wij de Algarve toch in ons hart sloten.  Zou ik nu oud geworden zijn of zat ik vorige keer in het verkeerde hotel?

The White House Algarve (2) 2
Portugal Algarve (104) 2
Portugal Algarve (47)

Oktober: Israël

In 2019 kon ik heel wat bestemmingen uit de top 10 van mijn bucketlist afvinken.  Een citytrip naar Tel Aviv was er daar één van.  Steden aan het water hebben altijd een bijzondere vibe, zo ook Tel Aviv.   Ik was aangenaam verrast door de overheerlijke Israelische keuken en deel dan ook graag mijn restauranttips met jullie.   Gelukkig hadden we tijdens onze trip ook een dag tijd om een uitstap naar de Dode Zee en Jeruzalem te maken.  Stuk voor stuk hoogtepunten.  Dit tripje smaakt absoluut naar meer.

Tel Aviv (38) 2
Tel Aviv (81) 2
Tel Aviv (114) 2

November: Rusland

In 2001 bezocht ik Sint-Petersburg voor het eerst en vond het meteen de mooiste stad die ik ooit gezien had.  Tot op de dag van vandaag is dat onveranderd.  Deze keer reisden onze kinderen en een aantal vrienden mee en ook zij verbaasden zich over het grote aantal goed bewaarde/gerestaureerde paleizen, kerken en kathedralen.  Tijdens onze 4 dagen in Sint-Petersburg bezochten we alle highlights.

Wil jij ook naar Sint-Petersburg, bekijk dan zeker deze aanbieding.

Sint Petersburg (8)
Sint Petersburg (252)
Sint Petersburg (174) 2

In december blijf ik lekker thuis, knus bij de open haard en naast de kerstboom maar 1 januari zitten we in de auto op weg naar Frankrijk.  We gaan opnieuw logeren in het kasteel in de Jura om te ontdekken wat de streek in de winter te bieden heeft.

Voor februari staat er een cruise met de Aqua Mekong op het programma.  We varen van Cambodja naar Vietnam.  Ik weet nu al zeker dat we terug zullen willen om meer van deze landen te zien.

In april gaan we opnieuw naar het Midden Oosten om Jordanië te ontdekken.  Petra zal één van de highlights zijn, maar ik kijk er nu al naar uit om een nacht in een glazen iglo in de woestijn te slapen.

Wat was jouw hoogtepunt in 2019 en wat staat er voor 2020 op de planning?

Like it? Pin it!

Jaaroverzicht 2019