Exact een jaar geleden, ging WorldWideWendy online. Het speelde al jaren door mijn hoofd dat ik met al die reiservaring toch echt iets moest doen, maar aan de andere kant vroeg ik me af of daar iemand op zat te wachten. Ondertussen heb ik echter wel wat trouwe volgers en heb ik heel wat mensen het duwtje in de rug gegeven om die mooie reis nu toch eindelijk te maken.  Mission accomplished.

Tijd voor een terugblik op 2017

Ik moest mijn agenda er even bijnemen om te kijken waar ik dit jaar heb rondgehangen.  Een korte bloemlezing:

Februari/maart

Cuba

Door het einde van het embargo zal Cuba snel veranderen. Gelukkig bezochten wij het nu het nog enigszins authentiek is.  Ontdek hier Havana en Trinidad met hun prachtige historische gebouwen.  Bezoek Vinales dat gedomineerd wordt door de tabaksplantages waar de bladeren voor de befaamde Cubaanse sigaren gekweekt worden.  Of ga naar Santa Clara en bezoek het mausoleum van Che Guevara .  Rondtoeren door Cuba is extra leuk als je dat met één van de vele oldtimers doet.

Dsc00642

Zuid-Afrika

Tijdens de Paasvakantie trokken wij 2 weken naar Zuid-Afrika voor een reis met 3 generaties.  We bezochten 20 jaar na onze huwelijksreis opnieuw de Kaap.  We vertrokken in Kaapstad en de wijnregio met als een van de hoogtepunten een helikoptervlucht over Kaapstad.  20 jaar geleden was Robbeneiland net open en lukte het ons niet om een kaartje te bemachtigen.  Dit keer geraakten we er wel.  Ook plaatsen als Oudtshoorn, Knysna en Tsitiskamma stonden op het programma.   Het prachtige hotel waar we in Knysna logeerden is kort na ons verblijf jammer genoeg , tijdens een brand, verloren gegaan.

Img 1007
Img 1091

Mei

Venetië

Samen met mijn BFF Isabelle, maakte ik een citytrip naar Venetië.  De mensen van Wanderjack vergezelden ons tijdens een zalige fietstocht over het eiland Lido.  Op die manier leerden we een heel ander Venetië kennen.

Img 1424

Loosdrechtse Plassen

Samen met een groepje vriendinnen trok ik naar de Loosdrechtse Plassen.  Deze regio ligt op amper 1.5 uur van mijn woonplaats en bewees weer maar eens dat je niet ver moet reizen om mooie dingen te zien.  Wat een prachtige streek.  Een boottocht over de plassen, een ritje met de solex en vooral heel veel lachen, gieren, brullen.

Img 1742

Juli

België

Tijdens de zomer is het ook in ons regenachtig België aangenaam.  Wij maakten van de gelegenheid gebruik om wat cultuur te snuiven in het Rubenshuis in Antwerpen, tijdens de Magritte tentoonstelling in Knokke en in de Grotten van Han.

Antwerpen (10) 2
Grotten Van Han (6)
Knokke Magritte Waterski (4)

Valencia

In juli stond er weer een tripje met 3 generaties op de planning. Samen met mijn hele familie trokken we een paar dagen naar het prachtige Valencia.  Ik ben een echte fan van Barcelona, maar ook Valencia veroverde mijn hart.  Prachtige cultuur, strand en heerlijk eten.  De ingrediënten voor een perfecte citytrip.

Valencia (52)

Augustus

Duitsland en Zwitserland

In augustus werden we verwacht op een trouwfeest in Zwitserland.  We maakten van de gelegenheid gebruik om nog eens een heerlijke roadtrip in Europa te maken.  Duitsland wist mij voor het eerst te bekoren.  In Darmstadt stopten we voor de nodige cultuur en in Baden-Baden genoten we van luxe en Wellness.

Darmstadt (91) 2
Baden Baden (68)
Champery (3) 2

Lees hier alles over Duitsland en Zwitserland.

Ibiza

Koffers uitpakken en weer inpakken want in augustus trok ik ook nog een paar dagen naar Ibiza. Het eiland kon mij niet echt bekoren maar het gezelschap maakte dat meer dan goed.

Ibiza (76)

Oktober

Bali

Nog niet zo lang geleden bezochten we het groene eiland Bali.  Parelwitte stranden, magische tempels en een keuken om van te watertanden.   Bijna gooide Mount Agun, letterlijk en figuurlijk, roet in het eten maar gelukkig zijn we niet snel bang.

Bali (174) 2

Singapore

Na onze trip door Bali maakten we een stopover in Singapore.  Deze Aziatische metropool heeft het voor mij helemaal.  Het is de meeste groene stad ter wereld en bovendien is het er super clean en heel veilig.  Voeg daar nog lekker eten en gigantische shoppingmogelijkheden aan toe en ik ben helemaal mee.

Bali En Singapore Wm (208)

December

Parijs

In december stond er in principe niets op het programma, maar last-minute kwam er toch nog een leuk tripje voorbij.  Ik werd namelijk uitgenodigd om in Parijs een aantal super-de-luxe hotels mee te ‘inspecteren’.   Park Hyatt, The Ritz, Le Royal Monceau (Raffles) en La Réserve werden gekeurd en goed bevonden.  Meer daarover volgt binnenkort.

Img 3478
Img 3479

2017 in cijfers

Aantal landen: 10
Aantal vluchten: 22
Aantal hotels: 15
Aantal reisdagen: 51

Wat staat er in 2018 op de planning?

Ik hoop dat ik dat tempo in 2018 kan aanhouden.  Voorlopig staat er voor volgende week al een citytripje naar Amsterdam op het programma.  In februari  trekken we een weekje naar Bangkok. Over de paasvakantie zijn we nog in dubio.  Een cruise door het Panama-kanaal, een camperreis door de Verenigde Staten of een trip naar Jordanië passeerden al de revue.  Vakantiebestemmingsruzies (of discussies)!  Kennen jullie dat?

Wat was jouw favoriete reis in 2017?

Nieuwjaar Www
2017 2018